fortsätt simma, fortsätt simma.

tjuhuu, nu sitter jag här och skriver igen, tänkte skriva innan idag men hade ingen riktig lust. och ja, nu kmr dt här igen att jag igentligen inte tycker dt är så jätte roligt att skriva blogg, men dt tar sig faktiskt. sen att jag typ skriver i varje inlägg att jag är arg osv, men alltså, jag är ju arg ibland som alla andra, men ni som känner mig vet ju att jag faktiskt är en rätt glad människan ändå ;) slog till med en smileys nu, har bestämt mig att försöka att inte göra några smileys här i bloggen. intresseklubben antecknar. hah.

var iaf i stallet idag som vanligt, men var tvungen att lunchfodra, pga att våran stallägare opererades idag så varken får elr kan han vara i stallet på några dagar, men hade tur att vi har marie som en morgonpigg, och att janne&marja är snälla och hjälps åt med oss. tuff var iaf jätte jätte jätte glad idag, så fort hon hörde att jag stod på stallplan och pratade kom hon rusandes och gnäggade, sen fixade och donade jag i stallet. så skulle jag ta in henne, så står hon självklart längst bort som vanligt, men jag bara visslade så kom hon i 170 direkt. söta häst lixom, hon har ju haft ett par dumma veckor nu så blir jätte glad att hon börjar bli så som vanligt, och nu kom hon fast dom andra var ute, var nog dt bästa. sen fick jag för mig att rida en liten stund eftersom paddocken börjar bli bättre. barbacka som vanligt typ, vet inte varför men har typ aldrig sadel längre. tog bett idag, har inte ridit på bett sen typ, hmm, iaf minst 3-4 månader. tror hon tyckte dt var trevligt att få bett i munnen för en gångs skull, hon jobbade på super fint. var lite på tårna, men dt blåste ju storm och snöade och hästarna i hagarna sprang som tokar. så gick bra trots allt, inge bråk alls, gjorde allt jag bad om. sånna stunder känner jag att jag inte vet hur dt ska bli när jag flyttar till v-ås elr vart jag hamnar.

fick reda på igår att mirremurr hade gått omkull, så var tvungen att ringa cicci och höra. stackars hästen hade gått omkull och gjort sig rejält illa, var snart en månad sen. får fortfarande bara skrittas korta stunder per dag, och han bara försöker busa i hagen och när dom rider. blir ju jätte orolig över han, inte alls kul. så håller tummarna nu att han ska bli bra så fort som möjligt. så ska jag följa med cicci sen och hälsa och pussa på han. saknar ju "läskiga" hästen. så fort jag har råd att ha häst så tar jag honom.

skaffade facebook åt mamma idag också, haha. men vafan, har min mormor lär ju mamma ha. så imorgon ska jag lära henne hur man gör.



over and out.

Kommentarer
Postat av: maggan

hihi din mamma la till mig på facebook, eller så vare kanske du om du nu hjälpte henne :P

2009-11-09 @ 23:27:38
URL: http://zixtens.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu