Dansa, dansa, rör på hela kroppen. Dansa, dansa, du och jag är toppen!

har inte riktigt haft tid att skriva. upptagen människan. haha. iaf lite. har egentligen inte tid att skriva nu heller. för jag borde sova, men ah, iaf. i fredags var jag i vässan. helvete vilken jävla kväll. på både bra & dåliga sätt. hade mkt trevligt sällskap av tjejjerna. men sen på krogen spårade dt nog ut lite i slutet. men men, sånt som händer alla ibland. haha. tur att man kan skratta åt dt i efterhand. lördagen vart dt käk hos mormor, med mamma, mormor, kusin och morbror. mkt trevligt. inte träffat varken jim elr wictor på ett tag så. myspys med god mat är alltid trevligt. sen tog jag & mamma oss hem till kungsör på nåt sätt. fyfan, halvsnö storm och knappt plogat. var sådär lagom trevligt. sen vart dt att däcka i sängen med katten som var sådär lagom överlycklig att vi var hemma igen. vägrade släppa mig, han ska bara bli buren hela tiden. så han kan mysa massa. knäppkatt, speciellt med tanke på att jag läste idag att tydligen ska brittisk korthår vara osociala och inte alls tycka om och mysa. hm? stämmer då inte in på min misse iaf.
världens sötaste myskatt <3


på söndagen skulle jag låna curt och rida med marie & jenny. ja, dt var ju en speciell ridtur kan jag lungt säga.
skulle rida en väg vi inte ridit nu när dt kommit så överdrivet mkt snö, men såg att nån ridit där innan. så vi körde på. vet ju att dt är bra underlag under så. dock slutade spåren helt plötsligt. och vi vart lite nojiga vart diket var nånstans. så jenny hoppade av och kolla. sen kom vi iaf över. men då går jennys häst amadeus iväg. helt cool lungt, bara skrittar iväg, vi ropar & visslar för fullt. till slut vänder han på huvudet och kollar på oss som vi vore totalt korkade. sen fortsätter han gå. vi tänkte att han lär ju komma tillbaka eftersom hans vänner inte följde med, så helt plötsligt kmr han i full galopp. får iaf tag på han tack&lov. fortsätter våran ridtur, kmr till nästa ställe där vi också börjar noja över dike. så min tur att hoppa av. går ut i den typ minst 1 m höga snön och börjar kolla läget. då får curt spelet, rycker i tygeln och flyger över mig. sen fortsätter han förbi jenny och marie i full jävla galopp. sen försvann han. jävligt kul. inte ens min häst. ringde till stallet, så dom skulle kolla. tur att nån var där. och ännu mer tur att hästen hittade hem. kunde iaf andas ut då. men sen var dt ju min tur att ta mig hem. jävligt kul att plösa i 1 m snö MINST. men hade ju inte så mkt till val. kom hem efter både skratt, blod & tårar. haha, mest skratt. gick in i stallet med ett hjärta som dunkade i 110 minst. men curt var hel och ren. varken varm elr svullen. tack gode gud säger jag bara. tur att han är gammal och klok som ägaren sa sen. hon vart som tur var inte ett dugg arg. men vi både funderar vad han vart rädd för. då han inte är rädd för nånting. kan rida förbi ALLT men honom verkligen.


senare på kvällen kom iaf jenny & johan över på lite fika & skitsnack. alltid lika trevligt. skönt med några normala människor här i kungsan. fick dock reda på en helt sjuk sak. som dock ordnat sig tidigare idag. men fattar verkligen inte vad vissa infödda kungsörare tänker med? bara glad för jennys skull att allt iaf löste sig så pass fort.


idag vart en lugn dag. ut i stallet & fixa & dona som vanligt. sen bara hemma och degat. iofs har väl telen gått varm, men alltid lika trevligt att prata länge med mina söta vänner. och fick en låt jag letat efter i flera år. Mona & Mastiff - Disco. har aldrig kommit på vad den heter, bara typ en halv mening av texten. inte mkt att gå på. men idag hittades den. är typ överlycklig. haha. helt sjukt men sant. gick ju som typ nå barnprogram för typ 100 år sen. nån som kmr ihåg?!

nej, nu vart dt ju ett väääldigt långt inlägg trots allt. borde sovit för länge sen, så nu blir dt strax att stänga ner här och försöka iaf. natti natti, nära&kära

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu